Jezioro Balaton

Węgry
Jezioro Balaton jest największym jeziorem Węgier i Europy Środkowej: jego długość to 80 km, a szerokość waha się od 2 do 12 km. Dzięki takim rozmiarom zasłużył sobie na miano „Węgierskiego Morza”. Wokół Balatonu rozwinęło się wiele mniejszych i większych miejscowości turystycznych, „żyjących” od połowy maja do końca sierpnia. Zarówno przy południowym, jak i północnym brzegu, znajduje się mnóstwo plaż, jednak obie strony jeziora trochę się od siebie różnią. Tereny północne zostały ukształtowane przez siły wulkaniczne, stąd są niezwykle malownicze, i często odwiedzane przez fotografików i malarzy. Szczególnie zachwycająco wygląda wystygły bazaltowy wieniec wulkanów. Znane miejscowości w tych okolicach to Balatonfüred (tam znajduje się słynna, lecznicza, kwaśna woda mineralna) oraz uzdrowisko Hévíz (z jeziorem cieplicowym o lekko radioaktywnej, także leczniczej wodzie). Inne miasta słynące z turystycznych atrakcji to Keszthely, Siófok oraz Fonyód. Wszystkie są dobrze przystosowane do przyjezdnych, posiadają bogatą ofertę hoteli i pensjonatów, restauracji i barów, i z całą pewnością mogą stać się ulubionymi wakacyjnymi zakątkami.
Zobacz również:
Regiony
Miasta
Opinie i wspomnienia
Obiekty
Miejscowości
Jacek (Rzeszów, 2011-10-14) - Średnia ocena: 4.3
O Balatonie słyszał chyba każdy, każdemu też polecam odwiedzenie tego miejsca osobiście. Wrażenie jest niesamowite bo to jezioro jest po prostu ogromne!! Byliśmy tu już po raz drugi i mam nadzieję że nie ostatni. Za pierwszym razem przebywaliśmy głównie w Siofok a tym razem wykupiliśmy apartamenty w Fonyod. Tym razem plaża ładniejsza ale sama miejscowość chyba jednak nieco spokojniejsza. Oczywiście nie jest tak ze nic się tu nie dzieje Siofok jest jednak bardziej żywe. Oczywiście po drodze nad Balaton koniecznie należy odwiedzić Budapeszt, ominięcie stolicy to duży błąd.

Angelika (Lublin, 2011-10-14) - Średnia ocena: 4.0
Świetne miejsce na wypoczynek. My byliśmy w sierpniu także było trochę tłoczno, ale jak dla nas nie stanowiło to najmniejszego problemu. Pogoda nam się udała. Woda była cieplutka i czysta. Nasz wyjazd był trochę spontaniczny i nie mieliśmy wcześniej zarezerwowanego noclegu, dlatego też musieliśmy poszukać czegoś na miejscu. Trochę musieliśmy popytać, ale w końcu udało nam się znaleźć przyzwoite kwatery za niewielkie pieniądze.

Andrzej (Warszawa, 2011-10-12) - Średnia ocena: 3.9
Spędzaliśmy urlop nad Balatonem z rodziną w lipcu zeszłego roku i bardzo miło wspominamy to miejsce. Byliśmy na jednym z wielu campingów w tej okolicy - super organizacja, wszystko na miejscu - restauracje, rozrywka, jezioro i piękna pogoda. Jeśli ktoś wybiera się samochodem to warto pozwiedzać okolice i skorzystać z wielu ośrodków z wodami termalnymi.

Jacek (Pułtusk, 2011-08-03) - Średnia ocena: 4.1
rejon turystyczny połozony blisko Budapesztu-mozna do niego dojechac autobusem i Siofoku. Ciekawe miejsce na odpoczynek bo oprócz biernego wylegiwania się na plaży można uprawiać rózne sporty wodne i zwiedzac okolicę. Osoby lubiące imprezowac na pewno odnajda się w lokalnych dyskotekach których jest na prawdę dużo. Latem odbywaja się koncerty operetkowe i organowe, a w okolicy znajduje sie rezerwat przyrody i Akwarium Balatońskie.

Małgorzata (Warszawa, 2011-06-06) - Średnia ocena: 4.5
Destynacje polecam osobom nastawionym bardziej na odpoczynek nad wodą niż na zwiedzanie. Wiele atrakcji rekreacyjnych.